2013 går i optimeringens (SEO) tecken.

Visar bild på sökmotoroptimering
Under hela 2012 så byggde vi på daKnight WordPress sidor för glatta livet. Jag la ner stora resurser och tid på att utveckla en vinnande strategi, mitt mål var att ta sökmotoroptimering ett steg längre än att “bara” driva trafik till hemsidor. Min filosofi är att snitsla en bana för besökaren. Ja mitt jobb blir när man hård drar saken att  tänka ut på ett så tidigt stadie, vad kommer mina kunders kunder att tänka? Det kanske låter lite fånigt. Men för att göra en så nykter analys som möjligt av sökord så är det faktisk precis detta som krävs. Vi måste identifiera problemen, se till att lösningarna på kundernas kunders problem syns högt upp i sökresultaten. Sist men inte minst, att innehållet på de sider som besökarn landar på har ett korrekt innehåll och driver besökaren vidare mot ett avslut/köp. Detta mina vänner är en perfekt optimering både för besökaren och sökmotorerna och inte bara en vanlig gammal sökmotoroptimering. Vi hjälper även våra kunder med att analysera trafiken som kommer in till webbplatsen. Många tror och är fullständigt övertygade om att det är just ett specifikt ord som kommer att frälsa deras verksamhet. Men vi har mätt viktat och analyserat, det stämmer sällan att det bara fins ett ord som är viktigt. Procentuellt så fördelas säljen på många nyckelord. Men det är först när man kommer till fras sök som det spännande tar fart. Sök på fraser till exempel “köpa korv i vasastan”. Det lokala sökresultatet visar gång på gång att de leder till snabba affärer. Har man svar på de lokalt förankrade frågorna så är man nära till att tjäna in sina pengar. Så tänk alltid på att få in ett par lokala sökord i era texter om ni är lokalt förankrade.

Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *