Vikten av att ha en digitalstrategi

90% av alla som jag pratar webb och hemsidor med har redan en befintlig hemsida. De är även ganska nöjda med sin hemsida. När jag frågar dem om de har någon digitalstrategi, någon plan varför folk kommer in till deras hemsida, något som hjälper besökarna att hitta i rätt riktning mot ett köp eller fylla i ett visst förutbestämt formulär. En digitalstrategi som sträcker sig ända från att de potentiella besökarna sitter hemma i soffan och funderar tills de aktivt sätter sig framför datorn och börjar leta efter svaret eller lösningen på den frågeställning de suttit och funderat på. En digitalstrategi som placerar företaget på dessa sökord och får den intresserade sökaren att bli en besökare. Nu kommer näsa steg i en digitalstrategi, att hjälpa besökaren till en sida där denna kan slutföra ett köp eller registrera sitt intresse för att ni senare ska kunna kontakta.

Det här inlägget postades i Hemsidor, Personligt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *